Monday 29 November 2010

A Dream come True - My Very Own RCP Track

A Realização de um Sonho de Consumo - Minha Pista de Mini-Z

My friends know that I'm a Mini-Z fanatic :-) I confess, I am. I used to live in Brazil where getting an RCP Track was almost impossible, mainly because of the shipping costs. I won't deny that I've tried a dozen times to get friends together to split the costs and get it anyway but it was too expensive and almost no store liked the idea of shipping those big boxes to Brazil.



Currently, I live in Canada and I finally got to buy my very own Mini-Z RCP Track. This weekend I managed to get it assembled on my basement, I could not entirely fit the 2 Wide L tracks that i bought, because "My" part of the basement, the biggest part belongs to the Kids, was not large enough to accommodate it, but at least I now can use it to play with my son and with some friends :-)


Meus amigos sabem que eu sou fanático por Mini-Zs :-) Eu confesso, sou mesmo. No Brasil, conseguir impartar uma pista da RCP é tarefa quase impossível., em grande parte devido aos altos custos de envio e os impostos de importação. Assim mesmo, eu não vou negar que tentei por diversas vezes reunir alguns amigos para rachar os custos e trazer uma pista assim mesmo. Mas mesmo quando haviam pessoas interessadas suficientes, era difícil convencer uma loja no exterior a enviar essas caixonas para o Brasil.

 
 
 
 
 

Atualmente, Eu moro no Canadáe finalmente eu pude comprar a minha própria Pista de Mini-Z da RCP tracks. Nesse final de semana eu consegui montá-la no meu porão. Não deu pra montar a pista inteira, pois eu comprei duas pistas em "L". Não deu pois a minha "porcão" do porão não é grande o suficiente pra acomodar a pista inteira, pois a parte do porão pertence as crianças. Mas pelo menos agora eu vou poder brincar com o meu filho e com alguns amigos sem ter que sair de casa :-)

No comments: